Friday, June 28, 2013

سوال خدا کیست؟



جواب 
سوال شما خیلی‌ اساسی‌ به نظر میاید ولی‌ جواب یا خیلی‌ خلاصه یا خیلی‌ طولانی خواهد بود

شروع کنیم با اینکه طبق سوال شما درباره خدا، من فکر نمیکنم، زیرا به نظر من این مساله فلسفی‌ و طبق افکار انسان فقط نمی‌باشد،که بتوانیم آنرا توضیح بدهیم، بلکه برای من مهم تر مساله ایمان می‌باشد بنابراین کوشش می‌کنم بیشتر و بیشتر به خدا ایمان داشته باشم، اما این خدا کیست؟

اول بگویم که خدا تنها هدف اصلی‌ زندگی‌ من می‌باشد یعنی‌ مسأیل دیگری مثل پول، جاه طلبی ، لذت جویی و یا غیره، اگر هدف باشد یعنی‌ بت و آنوقت خدا در قلب من یکی‌ نیست، همانطور که مزمور داوود میگوید:" قلب من را پاک ساز تا تو را بشناسم"

خدا برای من یکتا خواهد شد وقتی‌ تمام بت‌های قلب خودم را از بین ببرم، علاوه بر این طبق عیسی مسیح، خدا محبت است، البته بعضی‌ از عارفان ایرانی‌ نیز این عقیده را داشتند و در مورد آن نوشته اند، اما اگر خدا یکی‌ می‌باشد و تنهاست، پس چه کسی‌ را محبت می‌کند؟ فقط ما را محبت می‌کند ؟ پس به ما احتیاج دارد؟ اگر به ما احتیاج دارد، پس دیگر این خدا کامل نمی‌باشد، شما دوست عزیز، بر این دو نکته کوچک فکر کنید و به این سوال جواب بدهید ، برای شما آیا خدا یکی‌ هست و به چه معنی‌؟؟ و خدا محبت است و چه کسی‌ را محبت می‌کند؟ 


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.